Technical work is underway on the site
Technical work is underway on the site
Special project
Перлини колекції скульптури Київської картинної галереї
Національний музей «Київська картинна галерея»
Price
до 300 грн
до 300 грн
Working hours
з 11.00 до 17.00 (вихідні: понеділок, четверг)
з 11.00 до 17.00 (вихідні: понеділок, четверг)
Перлини колекції скульптури Київської картинної галереї
Перлини колекції скульптури Київської картинної галереї
About the museum
About the museum
Національний музей «Київська картинна галерея» — один з найвизначніших художніх музеїв України. У 2022 році йому виповнилося 100 років з дня свого заснування. Цей музей не тільки один з найстаріших музеїв Києва, але й один з найулюбленіших. Його колекція одна найбагатших серед художніх музеїв України. Понад 14 000 творів живопису, графіки, скульптури, декоративно-ужиткового мистецтва. До коллекції входять твори Антокольського (доба історизму), Врубеля (модерн), Коньонкова (символізм) та Дейнеки (соцреалізм).
Sculptures
Ніжність, 1978
Скульптура «Ніжність»: втілення материнської любові та вічної гармонії
Монументальна робота «Ніжність» із зібрання НМККГ (Інв № Ск-245. 1978. Граніт. 93 х 36 х 59) уособлює материнську ніжність та любов. Фігури взаємопов’язані, ніби демонструючи первинний фізичний зв’язок матері і дитини. Вирізьблена з єдиного гранітного блоку, скульптура викликає асоціації з давньоєгипетськими статуями, що уособлювали ідею непорушності світу, а в даному випадку – непорушності одвічної любові та гармонії, підкреслює сутність материнства, його позачасову велич, і звучить як гімн новому життю.
Read more
Read more
Sculptures
Натурниця, 1916
Коньонков і «Натурниця»: Повернення до дерева та пластична виразність образу
Коньонков був серед перших скульпторів межі 19 – 20 ст., хто звернувся до зображення оголеного жіночого тіла. «Натурниця» (Інв. № Ск-85, 1916. 156 х 43 х 38) знаменує повернення до дерева як традиційного для скульптури матеріалу, що вже майже не використовувалося в скульптурі 19 ст. та демонструє майстерність митця у досягненні максимальної пластичної виразності образу.
Read more
Read more
Sculptures
Біля моря, 1949
Скульптури Дейнеки: Від 'Купальниці' до 'Біля моря' - еволюція майстерності
Дейнека А.А. 1899-1969 Появі скульптури «Біля моря» (Інв. № Ск-223. 1949. Дерево. 180 х 50 х 55) передувала «Купальниця» (створена до 1944), що мала схожу композиційну схему та експонувалася на виставці шести художників в ДТГ (1944). В архіві Дейнеки збереглися підготовчі малюнки до обох скульптур, а також фото, де вони зафіксовані в майстерні митця і в експозиції виставок. Тема купальниць, зображених в «античній цнотливості своєї наготи» достатньо часто розроблялася художником і в живописних полотнах 1930-х.
Read more
Read more
Sculptures
Голова Левиці, 1891
Маска лівійського лева: майоліка Врубеля з київського періоду
Врубель М.А. 1856-1910 «Маска лівійського лева» (Інв. № Ск-206. модель 1891–1892; виготовлення після 1899. Майоліка, кольорові поливи, відновлювальний випал. 45,5 х 44 х 22) створена в київський період Михайла Врубеля (1856 – 1910) та має власну особливу історію.
Read more
Read more
Sculptures
Нестор-літописець, 1892
Скульптура Нестора-літописця: шедевр історичної достовірності Антокольського
Антокольский М.М. 1840-1902 «Нестор-літописець» (Інв. № Ск-41. 1892. Мармур. 145 х 96 х 89). Працюючи над нею, Антокольський прагнув досягти історичної достовірності, консультувався з істориками, ретельно відбирав деталі одягу і побуту для відтворення образу монаха Києво-Печерського монастиря, автора житій святих Бориса і Гліба та «Повісті минулих літ». З моменту надходження в будинок Федора Терещенка скульптура не покидала свого місця вже понад 130 років, адже є чи не найважчою в музеї.
Read more
Read more
Sculptures
Спіноза, 1893
Скульптура «Спіноза» Антокольського: 20 років праці та натхнення ідеями філософа
Антокольский М.М. 1840-1902 За складністю і задушевністю образу Антокольський вважав «Спінозу» (Інв. № Ск-40. 1893. Мармур. 88 х 45 х 69) однією з кращих своїх робіт. Від задуму до втілення в матеріалі пройшло 20 років. Скульптор їздив на батьківщину філософа в Голландію, вивчав його зображення, біографію й філософські твори, надихався його ідеями. За власними словами митця, він часто повторював як молитву перед початком роботи висловлювання Спінози: „Я проходжу повз зло людське, бо воно заважає мені служити ідеї Бога”. Антокольський зазначав, що статуя справляє сильне враження на всіх, хто її бачив.
Read more
Read more